torsdag 21 mars 2013


Den här bilden är tagen på i Göteborgs södra skärgård för några dagar sedan, något så ovanligt på dessa breddgrader som ett norrsken! Syntes över stora delar av Sverige, men när jag pratade med dottern som bor utanför Luleå så hade dom inte sett någonting!

Som ni förstår har det inte hänt speciellt mycket här! Jag har inte varit utanför dörren på flera månader, men hoppas att jag ska orka mer när våren och solen kommer! Sedan ett tag tillbaka är jag dock sämre än vanligt och nu har jag börjat hosta, pulsen åker lite jojo, helt plötsligt känner jag mig svimfärdig och sedan går det över. Men idag ringde jag till doktorn och imorgon börjar jag med en antibiotika- och kortisonkur. Hoppas det tar bort skräpet.

Funderar på om jag ska försöka ändra inriktning på bloggen. Jag kan ju inte bara gnälla över mitt tillstånd! Men det händer ju saker ute i världen som jag kan tycka till om, men det innebär ju inte att jag även skriver om mitt tillstånd lite då och nu, men att bara skriva om det när det inte blir någon förbättring är ju bara trist!

Nu ska jag äta en ost- och skinksallad som äldsta barnbarnet Nicole köpte på hemvägen åt mig.

3 kommentarer:

En rosa fluga sa...

Ja snart är det VÅr! Hoppas verkligen att det lättar för dig!
Det måste vara så jobbigt att inte kunna gå ut när man vill.
Så bort med snön, och fram med sol.
Härlig sallad du väntar på ,-)
Så vackert foto, jag har inte ens hört om norrskenet!
Ha det så fint du bara kan ha! Hoppas medicinen hjälper snabbt!
KRAM Primrose ,-)

Rosa i huset i vitt sa...

Hoppas det blir bättre för dig nu när våren snart är här.
Jag mår inte bra av fukten
ha en trevlig helg
kram Rosa

Äppelblom sa...

Hej Gunilla!
Ser att du inte varit utanför dörren på flera månader och jag förstår att du längtar.
Det finns dagar som jag inte är utanför dörren också p g a kyla, vind och halka. Jag längtar efter lite vårvärme, så att jag kan ta långa promenader.
Norrskenet har jag hört om, men inte sett något. När jag var liten och det var norrsken, minns jag att jag var rädd. Det var jätteotäckt tyckte jag.
Härligt med en sallad och bussigt av barnbarnet att hon hjälper dig.
Må väl och ha en fin helg!
Kram till dig!