onsdag 13 februari 2013

Foto Kicki Fjellström

Tycker numer inte om vintern, men å andra sidan kan jag ju inte vara ute i alla fall. Men på våren och sommaren kan jag ändå sitta på balkongen och få lite frisk luft och titta på det som rör sig utanför. Däremot är vintern väldigt vacker. Se på bilden som Kicki har tagit. Vet inte vad ni tycker, men jag tycker att det är en vacker bild!

För min del händer inte mycket. Jag får hjälp med städningen, syrgasmannen kommer varje onsdag och levererar en tunna syrgas, en del telefonsamtal har det det blivit. Just nu satsar jag för att kunna duscha och tvätta håret. Vissa dagar är bättre än andra. Med andra ord; allt är som det brukar vara. Vad som är nytt är att mitt dotter har börjat att laga mat åt mig så jag ska äta ordentligt, sedan lägger hon maten i kartonger och slänger in det i min frys. Dessutom är det inte så stora portioner eftersom hon vet att jag inte äter så mycket numer. Och jag är tacksam som får lite hemlagad mat som jag tycker om. Jag äter nämligen inte den färdiglagade maten som Findus och andra har.

Och så ska ju påven avgå! Har inte hänt sedan 1400-talet. Hoppas för alla katolikers skull att nästa påve är yngre och med mänsklig tolerans, något den här påven verkar vara befriad från.

Avslutar med en bild som mitt barnbarn Nicole tog åt mig eftersom jag inte sett det färdigtbyggt. Detta höghus står alldeles ensamt och närmast runtom finns bara tre- och fyravåningshus. Ser faktiskt inte klokt ut! Vi "ses" snart igen.



5 kommentarer:

Äppelblom sa...

God morgon Gunilla!
Här har jag ätit frukost och sitter och tittar på tv4 morgonprogram. Börjar ledsna på att jag inte kan gå ut och promenera och tänker på dig som har det så de flesta dagar. Börjar fundera på om det kanske blivit en muskelbristning i nederdelen av ryggen eftersom det är så ont. Svullnaden i foten har lagt sig men två av mina tår kan jag inte böja på, så jag går som en kratta.
Igår kom dottern hem med lilla tösen och jag fick så fina blommor. Hon hjälpte mig att tvätta ett par maskiner eftersom jag inte kan komma ner i källaren till tvättstugan. Hon är alltid så omtänksam.
Visst är bilden med parksoffan fin och man kan drömma om när snön har försvunnit till våren och man kan sätta sig där och njuta i vårsolen. Snart ska du se att du kan sitta på din balkong och må gott.
Jag försökte få fram din mejladress, men det gick inte.
Önskar dig en bra dag och kram till dig!

Rosa i huset i vitt sa...

Hoppas att snön försvinner snart så vi får lite vår..
ha en bra helg
kram Rosa

Mita sa...

Visst är vintern vacker när snön får ligga vit och fin. Men nu börjar vi så sakta gå mot våren och det är ju härligt så klart.
Så bra att dottern lagar mat åt dig så du får hemlagat i lagomt stora portioner. Det är ju ändå viktigt att äta..
Sköt om dig vännen
Stor varm kram**

Anonym sa...

Hallå, kul att du hittade mig, jag har lämnat min blogadress, men den kanske du missade!
Vackert foto, vintern är vacker!
Men snart blir det vår ,-)
Så BRA att du får hemlagad mat! Mycket godare och nyttigare!
Du har det kämpigt, men håller humöret uppe, hoppas det blir en härlig vår och sommar så du får njuta av din balkong!
Ja du vilket hus!???
Jag undrar vad dom i de närmsta husen tycker!
Lägenheterna är nog fina, men det passar ju inte in i miljön!
Ha det så fint du bara kan! Varm KRAM Primrose ,-)

Äppelblom sa...

Vill bara önska dig en trevlig lördagkväll!
Kram