lördag 24 november 2012

Foto Björn Berglund
Denna vackra bild är tagen nedanför Stora Gatan i Sigtuna med utsikt över Mälaren. Björn som tagit bilden måste vara den längsta man jag träffat! När han går in genom dörren måste han böja sig ned ganska ordentligt!

Det som hänt den här veckan är inte mycket, men på onsdagen var det en hel del leveranser! Tidigt på förmiddagen kom syrgasmannen som vanligt på onsdagar med en tunna flytande syrgas. Sedan kom postens leverantör med näringsdrycker för en månad och slutligen kom Cooponline med mat.

Och apropå Cooponline. Helt plötsligt var en massa varor borttagna när jag skulle beställa! När jag ringde och frågade berodde det på att man höll på att göra om hemsidan och satt och la in varorna en och en! Jag ska nu kolla gamla Netextra som jag tror idag heter MatHem. Tror att de ha mer att välja på. Har kollat att de levererar till mitt område och leveranskostnaden är inte högre än på Cooponline.

Sedan ska jag också kolla upp Apoteket AB som levererar medicinen hem. Då skulle jag slippa be om hjälp med att hämta på apoteket. Man får vara om sig och kring sig!

Jag har också skrivit till Hjärt-Lungfonden och be att får reda på vilka forskningspengar som gått till forskning för lungor. Det är 30 procent av de insamlade pengarna som går till lungor och det kan vara intressant att veta vart de går. Vart pengarna för forkning till hjärtan vet vi ju alla eftersom man alltid gör reklam för det på TV! Så fick jag det sagt igen!

Ja, det är ungefär vad jag har roat mig med den här veckan! Ha det nu riktigt bra!

4 kommentarer:

Äppelblom sa...

En liten söndagshälsning till dig!
Önskar dig en bra vecka!
Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Vacker bild
ha en bra kväll
kram Rosa

penandparchment sa...

Jag svarade här om dan. Men glömde att jag inte var inloggad och allt jag skrivit försvann, jag lär mig aldrig!
Kanon att du får hjälp med hemsändning av viktiga hjälpmedel, mat.
Konstigt att dom lägger in en vara i taget, tycker med dagens datorer.....
Härlig bild på vackra Sigtuna ,-)))
Det är sorgligt skrämmande att lungfonden bara ger 30%, Det är ju livsavgörande!
Vilket väder vi har, syrenknoppar som är ljusgröna......
Inte ens i April har dom slagit ut så, om det inte varit en väldigt varm vår.
Nu är det snart December.
Ta hand om dig, jag hoppas du får ha det riktigt bra! Varm KRAM från mig ,Primrose ,-)

Äppelblom sa...

En liten kvällshälsning till dig Gunilla.
Kram