lördag 27 oktober 2012

 
Ni glömmer väl inte att vintern är här inatt?! Jösses vad jobbigt varje gång! Det här hittade jag på fb.
 
 
"Jag hörde från en vän att det blir vintertid i helgen, klockorna ska flyttas. Kände att jag måste börja i god tid ...
 
Har redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet o klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan ... nu är hela mikron i sovrummet o svår att använda. Gick allt rätt? Jag höll på i en timme i alla fall, det var väl en timme man skulle flytta på klockorna? Är helt slut...
Det här känns så onödligt på något vis, varje år samma sak och hela vintern måste jag nu igen vänta på att få flytta tillbaka mikron till köket.
Nu blev jag lite orolig när jag läste i tidningen att vissa telefoner o datorer är självgående, undrar var jag hittar dom på söndag morgon när jag vaknar...
Hur är det med bilen då, den har ju också klocka? Ändrar den position själv under natten, var hittar jag bilen på söndag?
Vill bara dela med mig av detta, kom ihåg och börja i god tid och jag hoppas verkligen att allt går bra för dig med..."
 
Ute i vida världen har Silvio Berlusconi dömts till tre års fängelse för skattebrott. Enligt domen handlar det om anmärkningsvärd skatteflykt! Undrar om han verkligen hamnar i fängelse den här gången. Berlusconi har bestämt sig för att överklaga och jag hörde på nyheterna att det kan ta upp till tio år innan man bestämmer vad som ska hända.
 
Och apropå vinter tid. Bilden nedan har jag fått från Carina Ögren i Piteå och den togs idag. Ja, ni ser rätt. Isen har lagt sig på sjön!!!! Så det är nog dags ändå ändra alla klockor till vintertid.
 
 
 


2 kommentarer:

Mita sa...

Oj vilken vintrig bild,här dröjer det dock innan isen lägger sig.
Men kallt är det, fast det är fint också med den klara krispiga luften och solen som flödar.
Jodå, familjen har utökats med en liten vovve till.En cockerspaniel kille som heter Bamse. Full i bus är han så Peppe har fullt upp,ja även matte..*L*..
Sköt om dig vännen,och må så gott du kan och orkar med..
Varma kramar♥♥

Delicia sa...

Tack för din fina kommentar på min blogg <3 det är ganska jobbigt att gå vidare efter Lars död men så skönt att känna sig levande igen många kramar till dig <3<3