söndag 28 oktober 2012


Dagens höstbild är min egen och är tagen från balkongen idag. Nu börjar höstens färger att blekna. (Se slutbilden under 17 oktober.) Jag försöker att ta en bild på den här vyn, om inte varje dag, så i alla fall ganska ofta så man får följa hösten.

Jimmie Håkansson, Sverigedemokraterna, vill få pensionärerna att rösta på SD år 2014. Han vill minska pensionärernas skatt och kanske får han en och annan röst på det. Det som alliansen lovar ger 50 kr mer i månaden. Och dom tycker man ska vara tacksam! Men jag säger som jag brukar; låt pensionärerna betala skatt efter inkomst precis som de som arbetar. Rättvisare än så kan det inte bli! Och jag lovar, det blir en skatteminskning som heter duga! Skamligt att pensionärerna betalar straffskatt!

Och så har miljöpartiet signalerat att de är ett modernt parti genom att använda ordet "hen" istället för hon respektive han i partiprogrammet! Jag tager mig för pannan! Det är bara löjligt. Vill bara påpeka att jag är en hon och inte någon hen!

Ibland blir jag så trött på tv-programmen på de reklamfinansierade kanalerna. Har ni tänk på hur många som handlar om förlossningar och matlagning. Och i en del är det bara repriser. Jag tror att de som är värst på repriser är nog TLC. Programmen går inte i repris en gång utan tre fyra fem, verkar som de kör samma program hela tiden! Och så all denna reklam. Fy attan!

Dagens blogg får ändå avslutas med lite om KOL. Vet ni att 500 stockholmare dör varje år i KOL? Och ändå var man tvungen att ställa in ett seminarium för personal inom primärvården i SLL, läkare, sjuksköterskor, sjukgymnaster, psykologer, dietister på grund av bristande intresse. Alla viktiga personalgrupper för just de som har KOL. Så sorgligt! Eller egentligen är det skamligt att intresset inte är större hos dem som är de som KOL-patienter ofta först träffar. De skulle verkligen ha behövt gå, men de valde att låta bli! Primärvården är ganska dålig på det som handlar om KOL, fast med lysande undantag. Men de är verkligen undantag!

3 kommentarer:

penandparchment sa...

Tack för gullig kommentar hos mig ,-)
Bristande intresse för mer utbildning när det gäller KOL av dom som jobar med KOL patienter, det tycker jag är rent skrämmande!
Detr är väl klart dom ska gå på allt dom bara får och kan!
Att möta en patient och vet vad man pratar om är väl A o O!
Straffskatt på pensinärer är , ja jag har inte ord, jag blir SÅ ARG!
Miljöpartiet, vad har hänt, dom verkar så urkorkade, använda "hen" gilar jag inte heller!
Sen ta bort statyer! Nu får dom väl ta sig i kragen och komma med nåt vettigt!
Ja, stänga Lundsberg tycker jag om, inga sådana mobbningsskolor.
Men annars verkar dom mest vara ute och cyklar.
Ha det fint Gunilla!
KRAM Primrose ,-)

Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan kikar in och önskar dig en bra vecka

kram Rosa

mammi sa...

Håller med dej tillfullo får inte ens svar när jag meijlar till olika vc. för att få veta vad de gör för oss med KOL. Ja vi har råd att låta pensinärer ha en dräglig inkomst Ha de gott