onsdag 31 oktober 2012

Foto Pia Viklund, Gotland
 
Det här kortet tog Pia idag när solen lyste på trädtopparna, det ser nästan ut som träden har rostat! Vackert är det!

Och så lite från nyhetsprogrammen. Idag har man tagit upp att frikyrkorna tappar medlemmar. Man hade räknat ut att Frälsningsarmen kanske inte finns om tio år! Tycker det är sorgligt för de gör ändå så mycket gott.

Och så har man upptäckt att frukt som är märkta att de kommer från Israel egentligen kommer från bosättningarna. Sorry men då vill jag inte ha frukt från Israel!

Och så har man fortsatt att rapportera om att apoteken inte har mediciner i lager. En del människor berättar hur de springer runt på olika apotek för att få tag på sina mediciner. Blir så trött! Jag ringer alltid till apoteket senast på förmiddagen innan medicinen ska hämtas och då ska den finnas där dagen efter på eftermiddagen. Och för säkerhets skull får jag ett sms från apoteket när mina mediciner har anlänt. Och har man inte mobiltelefon kan man slå en signal till apoteket för att kolla att medicinerna verkligen kommit. Hur svårt kan det vara?

Och så avslutar jag bloggen den 31 oktober med att säga Happy Halloween!



3 kommentarer:

Mita sa...

Ja det gäller att vara om sig och kring sig när det ska tas ut medicin på apoteken nu för tiden.
Vilken underbar bild du bjuder på,
Jag vill önska dig också en fin helg,
Kram vännen♥♥

Äppelblom sa...

Samma problem här vad det gäller medicin från Apoteket. Här är alltid långa köer och när man äntligen kommer fram till kassan, så får man kanske inte med sig alla mediciner eller ingen alls. Lite frustrerande.
Så glad jag blir för det verkar som att du mår lite bättre.
Må så gott och kram!

penandparchment sa...

Var in igår och skrev, men det gick inte för jag var inte inloggad!
Härliga rostträd! ,-))
Synd om Frälsis försvinner, dom som håller grytan kokande ,-)
Verkar som om det är bäst att ringa apoteken först, för att vara på den säkra sidan.
Ta hand om dig. KRAM Primrose ,-)