onsdag 17 oktober 2012

Foto: Carina Ögren, Piteå
Första snön har kommit till Piteå som ni kan se på Carinas bild. Klockan har passerat midnatt och jag orkar inte skriva en regelrätt blogg, men vill ändå säga hej.

Förra veckan var min läkare och sjuksköterska från min vårdcentral här för att se om jag behövde sjukvård i hemmet. Det enda jag ville var att någon kom hem och tog blodprov eftersom jag fortfarande inte orkar ta mig någonstans. Det slutade med att vi var helt överens om att jag ännu inte behöver sjukvård i hemmet, men att de kan komma och ta blodprov när det behövs. Hoppas verkligen att det dröjer tills jag behöver sjukvård i hemmet! Sedan pratade jag med min lungläkare idag och det visade sig att Levaxinet var för lågt ställt och hon förstod inte heller riktigt varför man när jag låg inne på Danderyds sjukhus, minskat Levaxine-dosen till hälften och lagt till en  hjärtmedicin. Nu ökar vi dosen på Levaxinet och tar bort hjärtmedicinen. Visar det sig att pulsen blir för hög igen så börjar jag naturligtvis åter med hjärtmedicinen. Skönt att äga en mätare för syre och puls som man sätter på fingret så jag kan hålla lite koll. Och det var ju tack vare den som jag snabbt kom till sjukhuset när pulsen sköt i höjden.

Så nu när dosen på Levaxin är höjt hoppas jag i alla fall att den förfärliga tröttheten försvinner. Och jag kämpar här om dagarna så gott det går, men men ..... Hoppas i alla fall att jag kan komma tillbaka igen, men då gäller det att kämpa inte bara med fysiken utan också med psyket. Och förhoppningsvis kommer jag även att skriva mina bloggar mer kontinuerligt. Det har ju hänt saker i världen som jag också vill skriva om och jag har skrivit upp så jag inte glömmer. Risken är väl kanske att det blir inaktuellt!

Avslutar med en höstbild som jag tog idag från min balkong.

5 kommentarer:

Delicia sa...

Man behöver inte blogga varje dag det är ju inte varje dag man har något att skriva om jag är glad att du visar dig som du säger <3 kärlek & ljus till dig finaste skickar dig massor av energi kram D

Rosa i huset i vitt sa...

Blogga när du känner för det och orkar
Önskar dig en bra helg'
Kram Rosa

penandparchment sa...

Fin höstbild!
Inte konstigt att du mår psykiskt sämre när du har så mycket som krånglar!
Hoppas det rättar till sig med din trötthet! Den tar på krafterna psykiskt!
Jag ser fram emot dina bloggar när du orkar skriva dom ,-)
Dom brukar vara Vassa.
Om det är rätt ord...Du är på G när det gäller sånt, hoppas du förstår!
Ta hand om dig nu.
Allt gott till Dig!
KRAM Primrose ,-)

Äppelblom sa...

Jag hoppas att du snart återfår lite krafter, så att ditt sinne också hamnar på +. Förstår att det inte är lätt att var glad, när övriga kroppen inte hänger med.
Många kramar och tankar till dig!

mammi sa...

Önskar verkligen att du blir piggare av den ändrade doseringen. Önskar dej allt gott krams