fredag 28 september 2012


Det här fotot fick jag idag av mitt yngsta barnbarn Felix. Tycker det är en underbar bild för man ser verkligen hans glädje över att ha tappat sin framtand!

För övrigt orkade jag inte med någon blogg idag heller! Så nu siktar jag på imorgon istället. Man får inte ge upp! Det är dock en sak jag tänkte berätta. Jag mår ju ganska dåligt av hjärtmedicinens biverkningar och så ska jag ju ta prov för nya Levaxin-dosen som är ändrad i samband med att jag fick hjärtmedicinen. Men nu är det så att biverkningarna gör att jag inte förstår hur jag ska ta mig till vårdcentralen. Jag mår illa till och från, och ibland sveper en kyla över mig vilket är fruktansvärt obehagligt, det känns som någon blåser kallt luft på mig och då gäller det att svepa in sig i något varmt! Men värst är att jag blir yr t o m när jag ligger! Hade jag inte läst på hade jag väl blivit riktigt rädd med det är vanliga biverkningar.

Men så tänkte jag att jag måste ju ta det där blodprovet på något sätt och jag vet att en del som jag känner får det gjort hemma. Så idag tog jag mig samman och ringde till min vårdcentral. Normalt är det bara de som har vård i hemmet som får den servicen, men man gör tydligen undantag. Så på måndag ska någon ringa så vi kan bestämma när hon kommer hit och tar provet. Och remissen för provtagningen har ju min läkare skickat så  den ligger klar. Men det är ju viktigt att veta att Levaxinet nu ligger på rätt dos innan man gör något annat. Sedan blir det väl att byta hjärtmedicin tilld dom hittar en som fungerar utan biverkningar. Nu hoppas jag bara att det verkligen fungerar och att någon kommer hem och tar provet.

Ja, så blev det en liten blogg idag också. Och jag har ju min lilla lista kvar över saker som hänt i världen och som jag vill skriva om. Vem vet, kanske skriver jag den imorgon? Det är i alla fall målsättningen-

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så, om någon har några bra tips så är min mail här perling2@hotmail.com

Mita sa...

Vad ledsen jag blir för din skull och alla dessa biverkningar. Ett rent elände att det ska behöva vara så,du har ju nog ändå kan man tycka.
Hoppas att du kan få provtagningen hemma. Det är ju jättejobbigt att ta sig iväg om man inte mår bra...
Sköt om dig vännen,
Massor av goa kramar till dig♥♥♥

Rosa i huset i vitt sa...

så jobbigt med alla biverkningar
Ta hand om dig
kram Rosa

Delicia sa...

Hoppas att du mår bättre snart och du blir kvitt dessa tråkiga biverkningar , kärlek & ljus till dig stor Skåne kram

penandparchment sa...

Nej mitt svar försvann, jag skriver en gång till.
Söt stolt kille! Att tappa en tand är stort, det syns i blicken ,-)))
Biverkningar kan vara riktigt otäcka, kylan som kommer svepandes låter obehaglig, samt illamående.
Du har haft en riktigt jobbig tid, jag hoppaas så att du får må bra!
Skönt att dom kommer hem och tar provet!
Allt gott till dg!
KRAM Primrose ,-)

Äppelblom sa...

En förmiddagshälsning till dig och massor med kramar!

Äppelblom sa...

Ja, denna gång får det bli en eftermiddagshälsning och samtidigt önskar jag dig en trevlig helg!
Kram

mammi sa...

Önskar dej allt gott krams

Äppelblom sa...

En godmorgonhälsning till dig Gunilla!