tisdag 28 augusti 2012


Här är utsikten från salen på Danderyds sjukhus där jag tillbringat de senaste dygnen. Kortet tog min yngsta dotter när hon var och hälsade på mig igår. Det blev färd med ambulans i lördags kväll och inlagd på en hjärtavdelning. Blev en ny upplevelse! Pulsen pendlade mellan straxt under och straxt över 150 när jag kom in! Men idag fick jag åka hem igen. Det blev sjuktranssport hem eftersom jag måste ha syrgas. Ja, vad man får uppleva! Och vad var det som hade hänt! Efter en massa prover och röntgen på hjärta och lungor kom man fram till att dosen på mitt Levaxin inte passar längre! Helt plötsligt hade dosen jag äter blivit en rejäl överdosering!! Så tokigt det kan bli! Varför vet jag inte riktigt, men troligen berodde det på att jag gå ner lite i vikt, men sedan kanske även kroppen påverkas av att lungorna blivit sämre? Ska också äta hjärtmedicin! Som om det inte räcker med allt som ska inhalleras för att lungor ska fungera!

Men anledningen till min långa paus här är att jag har mått dåligt ett bra tag. Så jag blev inte sämre över en natt! Nu hoppas jag att det blir bättre med bloggskrivandet, även om jag inte kommer att skriva varje dag, men det har jag ju inte gjort tidigare heller!

Ni hittar en ny blogg i högerkolumnen som heter CFmamma. Hon har just åkt till Göteborg för att få en lungtransplantation och själv kommer jag att följa bloggen och hålla alla tummar att allt går bra!

6 kommentarer:

Äppelblom sa...

Men, Gunilla, så orolig jag blir. Jag har haft på känn att du kanske inte har mått så bra. Nu får vi hoppas att du bara kommer att må bättre.
Ska kolla in hos CFmamma ett tag och läsa lite.
Var rädd om dig och må så gott!
Kram från mig!

Lotta sa...

Hoppas du snart mår bättre Gunilla.
Här i Göteborg går det framåt med min dotters utredning.
Kram / Lotta

Delicia sa...

Hej fina Gunilla skickar lite kärlek & ljus till dig och hoppas att du mår bättre snart <3
Kul att du följer Moas resa till nya lungor hon är en underbar liten tjej <3
Idag får Inga-Britt Good får sina lungor idag längtar att höra en uppdatering <3

Ann sa...

Hej Gunilla!
Jag har inte varit så aktiv på bloggen, så jag blev riktigt orolig när jag läste din blogg.
Min dotter går på Levaxin sedan hon fick sitt första barn o jag vet hur dåligt hon mådde i flera år innan hon kunde få rätt dosering. Hoppas du får rätsida på problemet. Många tankar går till dig. Skickar en stor värmande kram /Ann

Mita sa...

Kikar in här och får se att du inte mår så värst.Hoppas du får må bättre med rätt dosering, och jag förstår att det blir mycket med alla olika medeciner,
Varma kramar till dig vännen♥

Äppelblom sa...

Hoppas att det känns lite bättre och att du har mer ork.
Kram till dig från mig!