söndag 28 april 2013


Foto Lena Dahl (Mellan Luleå och Sundom)
Inte mycket har hänt sedan sist. Dagarna går och jag kämpar med min andning, vissa dagar är bättre andra sämre. Eftersom jag sitter här och skriver betyder det att det är en av de lite bättre dagarna.

Fick en kallelse till Karolinskas syrgasenhet för att ta blodgas. Det är viktigt att ta detta prov och de kommer inte hem som vissa andra sjukhus, t ex Akademiska i Uppsala. Men vi har löst det, även om jag tycker det är en dramatisk lösning! Syrgasenheten kommer att ordna sjuktransport! Det betyder att dom kommer och hämtar mig med bår!!! Problemet är mina jäkla tio trappsteg men dem klarar jag med hjälp, men så ska jag ta mig från ingången upp till syrgasenheten. Det är en lång bit att gå, i alla fall för mig, men det skulle räcka med att dom kör mig i rullstol! Ska prata med syrgasenheten om inte det går att fixa istället. Känns ju fånigt att transporteras på bår! Sköterskan på syrgasenheten tyckte inte det var något konstigt alls, det är många enligt henne som kommer på det sättet.

Nu längtar jag efter våren och sommaren så jag i alla fall kan sätta mig på balkongen. Men det skulle ju vara trevligt att komma ut på riktigt, så nu har jag fått en idé. Jag har förstått att många i mitt läge inte bara har en rullator utan även rullstol. Så nu ska jag kolla om det är möjligt att även få en rullstol så kan jag ju komma ut när folk har ork och lust att ta mig på en tur.

Hade ju tänkt skriva lite om vad som händer i omvärlden också, men nu kommer jag inte på något särskilt! Strejkerna som varit på gång är ju nu tack och lov avblåsta. Så har vi tragedin i Boston och andra tragedier. Men jag avstår att kommentera. Eftersom jag inte kommer på något riktigt uppiggande så får ni istället bilder som ändå visar att våren är på väg.

 
Bandit (dotterns katt) är på väg att möta familjen som
varit på promenad i Sundom med omnejd

Utsikten från kökksfönstret hos en av de som levererar bilder till mig

 
 

Hönsen på Gotland är nu ute
Den här har dottern (hon i Luleå) hittat, men
är det inte en sommarblomma?!
 

4 kommentarer:

mammi sa...

Testa om det inte går att få en trapp hiss , så du kommer ut på riktigt. Kram

Mita sa...

Hoppas det kan ordna sig så du kan få en rullstol och komma ut på "riktigt". Visst är det skönt på balkongen,men det betyder mycket att kunna se sig omkring också.
Jag håller med dig, det finns inte så mycket roligt att skriva om när det gäller vad som händer runt om i världen,mest bara elände...
Våren och alla fina vårtecken nu som kommer det är i alla fall underbart**
Kram vännen o sköt om dig♥

Rosa i huset i vitt sa...

Skönt att se dig här ibland..rullstol borde inte vara nåt problem att få
kram Rosa

Äppelblom sa...

Maskrosor blommar invid den soligaste väggen här!
Kram