fredag 14 september 2012


Det här är en alldeles speciell trädgård, trädgården på S:t Davidsgården som finns på Stiftelsen Berget ovanför Rättvik. Under paradisäppelträdet har jag suttit många dagar och skrivit. På S:t Davidsgården lever man i tystnad och jag har varit där ett par gånger gånger på retreat, något som ger kraft. Och känner man för att prata är det bara att gå ut därifrån.

Idag påbörjas Hjärt- och Lungsjukas Riksförbunds EVO-konferens (EVO= eftervårdsombud). Jag hade ju hoppats på att kunna vara där en stund imorgon under en speciell punkt, men det fick jag avstå ifrån. Skulle ha varit så roligt att träffa alla EVO-ombud igen. Men så är livet ibland, man kan bara inte alltid göra det man vill. Hoppas i alla fall att det blir en riktigt bra konferens och trevlig gemenskap.

Idag kom de båda svenska journalisterna Martin Schibbye och Johan Persson hem efter att ha suttit fängslade i Etiopien. Tar nog lång tid att komma tillbaka till ett normalt liv igen.

Och hör ni, läs alltid vilka biverkningar en medicin har! Jag trodde att nu håller jag på att bli sjuk ordentligt! Men den visade sig vara typiska biverkningar av den nya hjärtmedicinen, bl a lätt illamående, svindelkänsla! Hoppas bara att det ger med sig.

Avslutar bloggen idag med en bild på Loke som ägs av Pia Viklund på Gotland, en av mina fantastiska bildleverantörer.




6 kommentarer:

Mita sa...

En sån vacker plats att sitta och skriva på,eller kanske bara filosofera...så tråkigt att du inte kunde gå på konferensen,men det blir inte som man tänkt sig många gånger..
Sköt om dig så gott det går,
Kram vännen**

Fenixmonas sa...

Tråkigt att du inte kunde gå på konferansen men det kanske blir fler möjligheter. Ha en fin lörtdag! Kramiz

Anonym sa...

Davidsgården verkar helt underbar!
Mediciner ja vilka biverkningar, min pappa blev ju sjukare av dom än han var!
SKÖNT att killarna är tillbaka nu!
Trodde knappt det.
Söt Loke var, väldigt fin ,-)
Ha det fint! KRAM Primrose ,-)

Äppelblom sa...

Mediciner och biverkningar känner jag till. Blev tvungen att sluta med kolestrolmedicinen efter att jag fick muskelvärk i hela kroppen.
Prövade två olika och reagerade likadant på båda två.
Må väl och kram från mig!

Rosa i huset i vitt sa...

Ja dessa mediciner ..vad tråkigt det är ..man ska bli bättre eller bra från något och sen blir man sämre pga biverkningar ..har fått byta flera gånger då jag även har allergi mot mycket .
ser ut som en mysig plats under trädet

Ha en trevlig helg
Kram Rosa

Äppelblom sa...

En liten förmiddagshälsning till dig!
Kram