torsdag 6 juni 2013

 
 
Idag är det Sveriges nationaldag. Har fortfarande inte vant mig utan vill kalla dagen för svenska flaggans dag. Vi har ju inget naturligt datum för en nationaldag som t ex Norge. Den 6 juni 1523 blev Gustav Vasa utsett till kung av riksdagen i Strängnäs så därför blev det den 6 juni. Känns inte som något jag vill fira med tanke på hur han betedde sig. Men det hindrar ju inte att jag kan vara en stolt svensk! Finns mycket vi kan vara stolta över men också sådant som vi inte bör vara så stolta över.

Hur som helst så hoppas jag att ni alla får en trevlig och skön nationaldag, med eller utan firande. Vi ses snart igen. Då ska ni bl a få se hur min nya rullstoll ser ut. Ha det bra!

21 kommentarer:

mammi sa...

Fortsätt må bra krams

En rosa fluga sa...

Ja trevligt blev det igår, jobb från morron till kväll på landet ,-))) Börjar vänja mig nu! ,-)
Bra att du får en rullstol, min ena kusin har fått en och den har förändrat hela hans liv, han är så glad!
Fira Nationaldag gör jag väl inte, men det skulle vara skoj om vi i Sverige firade lite mer ,-)
KRAM och ha det fint, Primrose ,-)

Rosa i huset i vitt sa...

hoppas du mår bra
ha en trevlig helg
kram Rosa

Äppelblom sa...

Trevlig Midsommar!

Mita sa...

Vad skönt att du fått en rullstol,det måste underlätta mycket.
Lite synd att vi inte har så mycket att fira egentligen,till skillnad mot norrmännen. Nationaldagen går nästan spårlöst förbi tycker jag. Men visst är vi stolta över vårat fina Sverige...
Kram vännen och sköt om dig♥

Äppelblom sa...

Hoppas du haft en bra sommar!
Kram och jag hoppas du hör av dig på bloggen snart.

En rosa fluga sa...

Tänker på dig!
Jag hoppas du har det BRA!
Vilken sommarvärme ,-)
STOR KRAM Primrose ,-)

Äppelblom sa...

Ett litet Hej till dig!

Äppelblom sa...

Gissa vem - ja det är jag igen!
Kram på dej!

Äppelblom sa...

Trevlig helg!

Äppelblom sa...

Jag önskar dig en fin och stämningsfull 2:a advent!

Unknown sa...

Hej Gunilla.
Jag är också en som har KOL kul om du vill blogga med mig.
En riktigt god jul på dig och de dina. YVONNE

Äppelblom sa...

God Jul och Gott Nytt År!

Anonym sa...

Jag tittar in och Önskar dig en God Fortsättning på det nya året, jag har förstått att det varit otroligt tufft för dig.
Men du är inte bortglömd, jag tänker på dig.
Önskar dig allt gott min härlig vän!
Varm Kram Primrose

Äppelblom sa...

En liten förmiddagshälsning!

Mita sa...

Hallå vännen, hur dant är det med dig?
Varma kramar♥

Äppelblom sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Äppelblom sa...

Jag undrar så ofta - finns Gunilla kvar?

Anonym sa...

hejsan undrar om Gunilla lever? kram Helene

Björn Berglund sa...

Gunilla Dahl avled 2014-04-11

Ufa88kh sa...

Thanks for sharing and posting here in the future as well. I'm looking for some information online so it would be nice if you could share it here in your future post.
wordpress
blogspot
youtube
មាន់ជល់តាមអនឡាញ